אטרקציות לעובדים המסורים בחברה – הזמנת העובדים לאטרקציה תגביר את המוטיבציה שלהם ואת התפוקה. אם מתלבטים איזה מהעובדים להזמין לפעילויות כאלה, כמובן שהמסורים ביותר צריכים לקבל עדיפות
שילוב של אטרקציות לעובדים חייב להיות חלק בלתי נפרד מהפעילות השוטפת של העסק.
בין אם מדובר על עסק קטן עם 2-3 עובדים או על תאגיד עצום עם מאות עובדים בכל רחבי העולם, הזמנת העובדים לפעילויות שוברות שגרה היא ללא ספק הדרך הכי טובה להבטיח מוטיבציה גבוהה.
עובדים מסורים – למה לתת להם עדיפות?
קיימים מקרים שבהם אי אפשר פשוט לשלוח את כל העובדים לפעילויות ואטרקציות. בין היתר, זה עלול לגרות בגלל מגבלות תקציב, כוח אדם חסר, לוח זמנים צפוף וכן הלאה.
אז אם לא רוצים לוותר על היתרונות השונים של אטרקציות ומי שצריכים לקבל עדיפות הם כמובן המסורים ביותר.
מעורבות העובדים ואיך מזהים מסירות
כיצד בוחרים את העובדים המסורים שאותם נשלח לפעילויות ואטרקציות?
הסימנים הבאים יכולים לעזור:
- הם מגיעים מוקדם ויוצאים מאוחר
- התפוקה שלהם היא הגבוהה ביותר
- יש עליהם המלצות מלקוחות מרוצים
- הם לוקחים על עצמם יותר תחומי אחריות מעובדים אחרים
- הם נמצאים בעסק זמן רב
שימור עובדים באמצעות אטרקציות שוות
אטרקציה אחת שווה היא לפעמים כל מה שמפריד בין עובד שרוצה לעזוב לבין צבירת ניסיון של שנים רבות.
מעסיקים שמבינים את החשיבות של ימי גיבוש לעובדים רק צריכים לעשות עוד צעד אחד קדימה ולשלב את האטרקציות בפעולות השימור שלהם.
אטרקציות לעובדים כהשקעה משתלמת
בטווח הארוך, אטרקציות לעובדים הן גם השקעה משתלמת:
אטרקציה נותנת לעובד מוטיבציה, מגדילה את התפוקה ומעלה את הסיכוי לכך שהם ירצו להמשיך להישאר אצלנו.
האטרקציות גם תורמות לתחושת ההזדהות של העובד עם העסק וסביר להניח שהוא ימליץ עליו לחברים, קרובים, בני משפחה וכמובן קולגות.
אחת האטרקציות המובילות לערב גיבוש היא מופע של אמן חשים. מופע שכזה משלב בידור והנאה וכן סקרנות ועניין.
העובדים ינועו בין פרצי צחוק לרגעים של תדהמה ממופע הטלפתיה ומה שבטוח זה יהיה שיחת היום למחרת במשרד. וגם הרבה לאחר מכן.
פעילויות גיבוש לעובדים בכל הגילאים
החדשות הטובות הן שניתן לתאם ערב גיבוש לעובדים בכל הגילאים וגם לעשות את זה בהתראה קצרה.
ערבי גיבוש אמנם לא מחליפים אטרקציות והמטרה שלהם היא לפנות למכנה משותף רחב ככל האפשר, אולם הם יכולים למנוע תחושה של אפליה.
במילים אחרות, פעילויות הגיבוש מצטרפות לאטרקציות ולא מחליפות אותן.
ימי גיבוש לעובדים – איך מפיקים אותם?
ימי גיבוש הם לרוב ימים עמוסים בפעילויות ולכן ימי גיבוש מפיקים לפי המטרות שמנסים להשיג.
קודם מחליטים את מי מזמינים (עובדים לבד או עם בני משפחות), אחר כך בוחרים לוקיישן ואז מתאמים לוח זמנים.
מלבד הפעילות המהנה עצמה, רצוי גם לשלב תכנים שקשורים לתחום הפעילות, המוצר או השירות.
אקסטרים – טוב או לא?
שאלת מיליון הדולר היא האם אטרקציות לעובדים חייבות להיות מעולמות האקסטרים.
אז כמו תמיד, תלוי מי העובדים. מצד אחד, פעילויות אקסטרים הן חוויה לכל החיים. מצד שני, עובדים מבוגרים כנראה פחות יתחברו אליהן ואז הן גם יהיו פחות רלוונטיות.